Kisah terbaru dari HPM - Jom Baca

Jadi Perhatian Rakan Sekuliah

JITRA, 14 Sept (HPM) - "Selepas minum Jus Diet Mate 5 (JDM5), saya mula jadi perhatian rakan-rakan sekuliah.mereka tegur saya semakin kurus dan cantik," kata Noor Yuhanis Abdul Aziz, 23, yang baru saya tamat pengajian di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM).

Bekas pelajar jurusan Biologi itu berkata beliau mula mengambil jus itu pada Mei lalu apabila berat badannya mencecah 66 kilogram (kg).
Katanya apabila di dalam kelas beliau hilang keyakinan diri untuk belajar serta bergaul dengan rakan-rakan kerana tidak dapat menggayakan pakaian yang cantik seperti pelajar lain.

"Saya memang teringin nak pakai baju cantik-cantik tapi apabila nak beli tak ada pula saiz saya, kehampaan itu membuatkan saya terfikir untuk menurunkan berat badan," katanya.
Menurut beliau kakaknya yang menjadi pengedar produk HPM mencadangkan beliau mengambil JDM5.
Setelah minum selama lima minggu berat badannya turun kepada 55 kg.Malah kulit beliau juga bertambah cerah dan halus.
"Saya pun mula menggayakan baju yang saya suka, rakan-rakan sekuliah mula tegur yang badan saya semakin kurus. Mereka juga perasan jerawat di muka saya juga semakin kurang.

"Perubahan ini saya kongsi dengan rakan-rakan, saya beritahu mereka saya minum JDM5," kata Noor Yuhanis.
Sejak itu, beliau pula menjadi pengedar JDM5 di kampus UKM. Produk HPM menjadi pendapatan sampingannya walaupun masih belajar.
Dengan ketinggian 164 cm, Noor Yuhanis telah mendapat berat badan ideal dan kini beliau beralih menggunakan DRII pula untuk kulit yang lebih cantik dan cerah.
Bagi yang ingin berkongsi pengalaman dengan Noor Yuhanis, beliau boleh dihubungi di nombor 017-2341293.


TESTIMONI: PESAKIT SLE TIDAK LAGI BERGANTUNG DENGAN STEROID SELEPAS GUNA DR II

JITRA, 8 Sept (HPM) - Dikenali sebagai 'puteri lilin' kerana tidak pernah keluar rumah di waktu siang, Rozana Sariah Abdul Rahman, 28, terpaksa menanggung penderitaan di sebalik nama puteri lilin itu dengan penuh kecekalan di hati.

Menghidap penyakit Sistemik Lupus Erythematosus ( SLE / LUPUS ), bayangkan kulitnya akan sakit dan kemerah-merahan apabila terkena cahaya matahari, seperti terbakar dan amat pedih. Sudah tentu tidak akan ada sesiapa pun yang mahu mengalami penyakit itu.

Namun bagi Rozana seorang kakitangan awam, dengan kehidupan yang begitu terbatas, dia pula terpaksa menerima ejekan rakan-rakan sekerja dengan keadaan dirinya yang selalu sakit.

"Saya selalu cuti dan masuk wad kerana sakit.hampir tiap-tiap bulan saya akan masuk wad kerana penyakit ini.Saya betul-betul tertekan.

"Saya pula terpaksa ambil steroid untuk redakan sakit kulit saya, akibatnya kulit saya jadi nipis dan putih bertompok-tompok.memang nampak hodoh sehingga saya hilang keyakinan diri berdepan dengan orang ramai," katanya yang menghidap penyakit ini sejak lima tahun lalu.

Penyakit SLE itu juga menyebabkan dia mengalami radang sendi. Setiap pagi apabila sejuk sendinya akan sakit sehingga menyebabkan dia tidak mampu bergerak.

"Selalunya bila bangun pagi sendi saya akan sakit terutamanya di bahagian kaki.paling sakit apabila hujan turun, masa itu saya akan sejuk dan kaki saya mesti tak boleh gerak.

"Dah puas saya berubat, jumpa doktor pakar, guna pelbagai produk di pasaran termasuklah perubatan tradisional..hasilnya saya cuma mampu bertahan dengan ubat itu tapi ia tidak merawat penyakit saya untuk pulih," kata Rozana dengan hampa selepas berhabis ribuan ringgit kerana penyakitnya itu.

Namun setelah menggunakan DR II Januari lalu dia mula merasakan perbezaan selepas dua minggu minum jus berkenaan.

Katanya dia mula boleh keluar rumah pada waktu siang dan tidak perlu bergantung kepada steroid lagi.Kulitnya juga semakin sekata dan dan rakan-rakan sekerjanya mula hairan dengan perubahan itu.

"Terima kasih Dr.Rozmey kerana mencipta DR II dan seterusnya memberi sinar baru kepada saya untuk menjalani hidup normal seperti orang lain.

"Saya mahu berkongsi pengalaman ini dengan sesiapa sahaja dan bagi mereka yang mengalami penyakit ini, mereka mesti tahu bahawa masih ada peluang untuk mereka pulih seperti saya.Jadi hubungilah saya di nombor 019-5790981 untuk keterangan lanjut," katanya.

Sementara itu, Pengarah Urusan HPM Dr. Che Rozmey Che Din berkata penggunaan DR II telah menyebabkan penyakit SLE yang dialami Rozana terkawal.

"DR II telah memberi kesan positif kepadanya.Sistem badan , kulit, buah pinggang dan system pembiakan ternyata terkawal hasil pemeriksaan berskala dan rawatan moden tanpa dia merasa kesan sampingan steroid. Ini menunjukkan bahan-bahan antioksida dalam DR II berfungsi secara aktif di organ kulit dan salur darah sehingga meningkatkan daya tahan dari berlakunya keradangan," kata beliau.

#INFO

Penyakit Sistemik Lupus Erythematosus ( SLE / LUPUS )

Apa itu Lupus

Lupus adalah radang teruk (inflamasi kronik) yang disebabkan oleh penyakit autoimun di mana sistem pertahanan badan yang tidak normal melawan tisu badan sendiri. Antara tisu badan dan organ yang boleh terlibat adalah seperti kulit, jantung, paru-paru, buah pinggang, sendi, dan sistem saraf. Jika tisu kulit sahaja yang terlibat, ia lebih dikenali sebagai diskoid lupus. Jika organ-organ dalaman turut terlibat, ia dikenali sebagai Sistemik Lupus Erythematosus (SLE).



TESTIMONI: PENOREH GETAH DITAJA JDM5

KUALA LUMPUR, 2 September (HPM) - Kegigihan seorang penoreh getah untuk menurunkan berat badannya sekali lagi mendapat perhatian Pengarah Urusan Herba Prima Markerting Sdn.Bhd (HPM) Dr Che Rozmey Che Din untuk menaja Jus Mate 5.

Anuar Yusuf , 26, dari Melaka semasa sesi bertukar -tukar pengalaman dengan pengedar dan pengguna produk HPM di seminar pada hari Sabtu lalu di International Kuala Lumpur Hotel berkata berat badannya mula naik mendadak selepas berkahwin sehingga mencecah 160 kilogram (kg).

"Lepas kahwin ja orang mula tegur berat badan saya naik terlampau.bila orang tegur saya pun ikut la kawan jogging kat Bukit Jalil setiap petang tapi apabila timbang berat badan tak turun-turun juga.

"Saya hampir putus asa bila berat badan tak turun, sampai lah saya terbaca di akhbar mengenai adik giant dan Suzana yang berjaya menurunkan berat badan selepas mengambi l JDM5," katanya

. Anuar yang terbaca kisah itu di akhbar Harian Metro terus menggunakan JDM5 dan selepas dua mingggu minum jus tersebut dia mula rasa perbezaannya. "Tali pinggang saya dah kurang lima lubang dari dua lubang sebelum tu, yang paling mengejutkan saya bila saya sembahyang saya boleh duduk semasa tahyat..selalunya saya akan rasa sakit kerana punggung saya tak boleh kena tumit, tapi sekarang dah boleh.

"Mula-mula saya boleh buat macam tu, tak khusyuk juga la sembahyang namun saya sangat bersyukur kepada Tuhan kerana mengizinkan saya duduk tayhat akhir dengan sempurna," tambah Anuar lagi. Perubahan itu membuatkan Anuar bertambah yakin untuk menurunkan berat badannya kepada 70 kg dalam beberapa minggu lagi.

Dr Che Rozmey yang 'terpikat' dengan semangat ditonjolkan Anuar di seminar itu terus mengumumkan bersedia menaja JDM5 kepadanya sehingga dia berjaya menurunkan berat badan ke tahap ideal. Bagi yang ingin berkongsi kesungguhan Anuar ini, dia boleh dihubungi di nombor 017-2592831.
0 Responses

Post a Comment

  • Copy ME

    BannerFans.com

    FORM

    1. Isi borang pesanan di SINI

    2. Tunggu pengesahan dan jumlah wang dari saya.

    4. Sila jelaskan bayaran penuh ke mana-mana akaun bank tertera* dan beritahu saya sekiranya sudah membuat transaksi.

    5. Barang akan dipos setelah saya menerima bayaran dari anda.

    Payment.Method

    Bayaran boleh dibuat ke mana-mana akaun seperti berikut: ~SILA CALL/MSG SY UNTUK PEMBAYARAN~

    Calculator


    For more widgets please visit www.yourminis.com

    BMI.Kalkulator

    Weight:


    Height:



    Your BMI is:

  • ABOUT ME

    Assalamualaikum

    Hi, I`m NURUL, married with 1 child. Thank you very much for my lovely husband KAMARUL, give me full support in my life n also carrier. My son, IQBAL mummy love u so much.

    Thanks to all of you, visit my blog. You can get all the health product here to materialize your life. All the tips will be given and I will share all the secret to become slim & beautiful.

    You can sms @ call @ ym @ email me anytime.

    Hp : 013-3224684 / 012-9678682

    Ym : nurulfadhlina_nffe
    Email : nurulfadhlina_nffe@yahoo.com

    YM.With.Me

    MiZs NuRul: nurulfadhlina_nffe@yahoo.com

    Followers

    Subscribe via email

    Enter your email address:

    Delivered by FeedBurner

    Chat.With.Me


    ShoutMix chat widget

    Business Talk


    ShoutMix chat widget

    Whos Online

Powered by AISHITERU SHOPPE™